Sent: Fri, 28 Sep 2012 10:20:57 -0400

From: "Miller, Josh" <josh.miller@foxnews.com>

To: "Inouye, Shin" <shin_inouye@who.eop.gov>, "Inouye, Shin" <"/o=eop/ou=exchange
administrative group /cn=recipients/cn=shininouye75456365">

Cc: "Vietor, Tommy" <thomas_f. vietor@who.eop.gov>, nicholas_s. shapiro@who.eop.gov,

mark.wigfield@fcc.gov, "Vietor, Tommy" <"/o=eop/ou=exchange administrative group
/en=recipients/cn=thomasf vietor75064441">
Subject: Media Inquiry

Mr. Inouye,
Good morning — | hope this message finds you well.

I’'m a reporter for FoxNews.com who is working on a story about Lifeline, the federal program that
provides phone service to low-income Americans. As you may know, the program has been in
existence since 1985, but it has been in the news lately following the popularity of a viral video of a
woman extolling the benefits of her “Obama phone.”

Of course, there is no “Obama phone,” yet there is, however, an Obamaphone.net website that
clearly links the president to the program while indicating on the same very website that there is in
fact no such thing as an “Obama phone.” I'd like to inquire if the White House has any comment on
this website and its portrayed link to President Obama. Also, is the administration comfortable with
private contractors calling the subsidized phones "Obama phones?"

Any comment you could provide would be greatly appreciated. Thanks in advance.

Joshua Rhett Miller

Reporter, FoxNews.com

1211 Avenue of Americas, 14" floor
New York, NY 10036

0: (212)901-4520

M:

P6/b(6)




